Vierde dag.

3 mei 2012

Op 30 april in alle vroegte naar Harlingen vertrokken. Elisabeth is in oudega en zal mijn auto mee terug nemen. Uitgeladen.......alles paste er in!

Wat een prachtig weer was het om zo de reis te beginnen. Kapje er af, korte broek, T-shirt en geen wind. We vertrokken om 10.30 uur en om 16.30 uur waren we in Muiden! Volgende dag heeft Hein ons uitgezwaaid nadat we een vreselijk onweer en hardnekkige regenbuien gedurende de nacht achter onze kiezen hadden. Toch........wij voeren weg en? prachtig weer verder de hele dag. Via Ijmuiden en de Noordzee aangekomen in Scheveningen waar we hebben geborreld met Edith, Babara en Jan Hendrik en heerlijk hebben gegeten in Lemongras. De volgende ochtend voor het eerst de fietsjes gepakt!!! Eerste les: Geef nooit een fiets over als er een tas op zit want de tas lag in het water en het slot verdween naar de diepte van de zee! Na een prettig bezoek aan de Gamma (lievelingswinkel van Robert Jan!) alwaar we een nieuw slot konden kopen en een fietspomp begaf de achterband van de fiets van RJ het! Ach...zo heb je allemaal van die "opstartproblemen".

Met Philia hadden we afgesproken om ook haar dag te komen zeggen...dus buitenom met lekker weer naar Rotterdam. We lagen in de haven en ik was op weg naar de AH.......met mijn trekkarretje......begon het toch te regenen....niet normaal. Regen en hevig onweer gedurende de nacht en nu....bewolkt. Plan is om richting zeeland te vertrekken!

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Jan Hendrik:
    3 mei 2012
    Op weg naar sweet memories in Zierikzee. Behouden vaart en have fun!
  2. Philia:
    3 mei 2012
    Was gezellig gister!! Als jullie straks nog langs de fabriek varen zal ik een paar mooie shots maken :). Maar als jullie de andere kant op gaan, alvast dikke kus!
  3. Edith Haakma:
    3 mei 2012
    En nu ....naar het zuiden, laat ons maar achter met dit grijze en koude weer.
    Take care and have fun !
  4. Philia:
    3 mei 2012
    Ik heb ze doorgestuurd hoor! Leuke fotootjes, en leuk dat jullie even langs voeren. Ben jaloers....geniet er maar van!! Dikke kus
  5. Fietje Meijer:
    3 mei 2012
    Begint al spannend, veel plezier liefs
  6. Annette Bom:
    3 mei 2012
    Voor zo ver ik kan lezen voldoet de boot en daar gaat het toch om ! Wat aan land gebeurt is bijzaak en na regen komt zonneschijn!
  7. Robert Jan de Laive:
    3 mei 2012
    Klinkt goed allemaal, opstartproblemen zijn heel goed dan heb je die later niet;) Tip: Sleutels vinden op 4 mtr diepte is mij ook gelukt met gebruik van sea searcher (magneet die tot 64kg kan hebben) en voor een stevige vouwfiets weet ik ook nog wel een adresje;) Heel veel plezier, behouden vaart en hopelijk zien we jullie ergens in La Douce. Liefs
  8. Elisabeth:
    3 mei 2012
    Je auto staat vanavond al thuis! 't Zou toch te gek en saai zijn als er geen " stress" momentjes zouden zijn?! On you go!! Liefs Eph
  9. Marco:
    10 mei 2012
    Hallo Claudia en Robert Jan ,

Het is leuk om jullie eerste reiservaringen te kunnen lezen .
    Wie had dat nu verwacht , fietsproblemen als je drie maanden gaat varen .
    Maar enfin , de foto van jullie beiden ziet er sportief uit en jullie staan harmonieus tegen elkaar en dat is toch het belangrijkste als je op elkaar bent aangewezen .

Goede vaart en jullie hebben de hartelijke groeten van de hele gymclub .